Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.
Česká food blogosféra a její vývoj
Bambušková, Martina ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice
Umlaufová, Pavla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice si klade za cíl přiblížit současné pojetí pojmu digital labor a jeho aplikovatelnost na prostředí české blogosféry. Teoretický úsek práce se zaměřuje na vymezení, definování a přiblížení termínů digital labor, blog a blogosféra, přičemž představuje především teoretické koncepce Christiana Fuchse, Sebastiana Sevignaniho, Ursuly Huws a Trebora Scholze, které vycházejí z teorie politické ekonomie Karla Marxe. Analytická část práce představuje prostředí české blogosféry na základě interpretace dat kvantitativního průzkumu prováděného v České republice v rámci širšího projektu IPREX BLOGBAROMETERM v roce 2014 a 2015 a v rámci diplomové práce provedeného kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zodpovězení výzkumné otázky, zdali považují čeští blogeři svou tvůrčí aktivitu jako pracovní nebo volnočasovou činnost, popřípadě splývají-li pro ně tyto dvě velmi rozdílné aktivity v jednu. Klíčová slova Digital labor, digital work, blog, blogosféra, playbour, prosumption, Fuchs
Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích
Bartl, Tomáš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích" pojednává o způsobech, jakými blogy a masová média přistupují ke zprostředkovávání zpravodajských a odborných témat svému publiku. Kromě toho se zabývá i vztahem blogosféry s masovými médi. V teoretické části práce přináší popis vývoje blogů optikou konceptu demokratických médií a demokratizace veřejné sféry. Teoretická část dále pojednává o různých přístupech k definování blogu a jeho základních charakteristikách, na základě kterých je potom provedeno rozdělení blogů na jednotlivé typy. Součástí této části je i souhrn výzkumů zabývajících se blogy, prostřednictvím kterých je vytvořen soubor výzkumných otázek a hypotéz. V praktické části práce je provedena obsahová analýza článků vztahujících se ke dvěma tématům. Jako zpravodajské téma je analyzována medializace problematiky umístění radarové základny na území České republiky v letech 2006 až 2008. Jako odborné téma je zpracováno uvedení nového mikroplatebního nástroje Paysec. Jednotlivá zjištění jsou interpretována s použitím statistického aparátu. Závěr poté pojednává o zobecněných výsledcích a teoretických implikacích provedeného výzkumu.
Food blogosféra v České republice. Výzkum chování čtenářů
Dukátová, Barbora ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá food blogy jako současným fenoménem. V teoretické části přináší nejprve pohled na historický kontext a vývoj, který předcházel existenci blogů. Soustředí se na komunikaci, média a internet. Nabízí také definice a teoretický základ těchto hlavních a souvisejících termínů, které jsou potřebné pro pochopení celku. Následně práce rozebírá žurnalistiku a postavení blogů v tomto oboru. Pokračuje podrobným zpracováním tématu blogů. Rozebírá jejich historický kontext u nás a ve světě, definuje pojmy, rozlišuje typy blogů, upozorňuje na úskalí blogování, věnuje se etiketě a zákonům, představuje současné trendy a průzkumy, řeší autory - blogery a jejich motivaci, postavení blogerů vůči novinářům, předpokládanou budoucnost a influencery. Navazující část se zabývá publikem, publikem blogosféry a metodami jeho výzkumu. Teoretickou část uzavírá text, který se věnuje konkrétně food blogům, jejich počátkům a vývoji, studii jídla, sdílení gastronomických zážitků a souvisejícím pojmům a také prezentuje výčet aktuálně úspěšných světových a českých food blogerů. Cílem teoretické části je přinést kompaktní pohled na českou blogosféru. Předmětem zkoumání praktické části je publikum a jeho vnímání food blogů. Výzkum si klade za cíl zjistit, jaký je postoj čtenářů k food blogům, jejich...
Mamablogerky a reakce jejich čtenářů na spolupráce s firmami
Baltaretu, Iva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem blogů. Mým cílem bylo zejména představit tu část blogů, kterým se říká mamablogy a vymezit ji jako samostatnou kategorii v teoretické části. V praktické části jsem se rozhodla využít kvantitativní metody sběru dat prostřednictvím dotazníkového šetření. To jsem směřovala jak k mamablogerkám, tak i k jejich čtenářkám. Dotazníky jsem doplnila hloubkovými rozhovory s vybranými mamablogerkami. Takto jsem získala ještě podrobnější data, která obohatila informace získaná z obou dotazníků. U mamablogerek jsem zjišťovala motivaci k blogování, ale také jaký mají postoj ke spolupracím s firmami, jak spolupráce vybírají a označují. Cítí se vykořisťované ať už ze strany firem, nebo od sociálních médií? V odpovědích se respondentky dotkly také tématu etiky a odpovědnosti - ať už týkající se umístění fotek dětí na sociální média, nebo ohledně produktů, jejichž propagace je svázaná regulacemi. U čtenářů jsem se snažila zjistit jejich schopnost rozeznat na blozích a sociálních sítích mamablogerek reklamu. A také na to, jak na ně reklamní sdělení u mamablogerek působí. Má práce se zaměřuje pouze na blogerky z České republiky.
Komercionalizace českých life-style blogů a vztah k publiku
Borovičková, Aneta ; Audy Martínek, Petra (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje blogům a jejich komercionalizaci, jevu, který je fenoménem on-line světa posledních let. Cílem práce je prozkoumat několik českých lifestyle blogů a zjistit, jaká je zde míra komerčního obsahu a jak na tento obsah reaguje publikum, zároveň také, jak se ke komerčnímu obsahu staví samy autorky blogů. V úvodu práce je popsán vznik a vývoj blogů, a to v českém i celosvětovém měřítku. Zmíněny jsou také charakteristické rysy blogů z různých úhlů pohledu na danou problematiku. Vznik a rozvoj blogů je zasazen do kontextu událostí, které tento vznik vůbec umožnily. Dále je pozornost věnována procesu komercionalizace obsahu na blozích a možnostem, jak blog a jeho obsah monetizovat. Důraz je kladen především na detailní popis influencer marketingu a jeho aktuálního fungování, ovšem rozebrán je také affiliate marketing a využívání nástrojů public relations na blozích. Výzkumná část pak poskytuje vhled do aktuálního světa českých lifestyle blogů a jejich komercionalizace. Nejprve detailně popisuje vybrané blogy a zasazuje je do kontextu české blogosféry, poté na základě detailní obsahové analýzy popisuje, jaká je míra komerčního obsahu na vybraných blozích a jak na něj reaguje publikum. Závěrečná část výzkumu vychází z analýzy rozhovorů se dvěma autorkami, které sdílely své názory...
Motivace blogerů v českém diskurzu o módě
Pšejová, Jitka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Hlavním cílem této diplomové práce je pojednání o fenoménu módních blogů, zakotvení jejich funkce a přínosu k českému diskurzu o módě. Mapován je vývoj blogů jako technologického fenoménu s masovým rozšířením internetu a jejich rozvoj. Na základě rešerše literatury zabývající se módou a komunikací v médiích je zkoumána povaha blogů a jejich místo mezi tradičními médii, jakými jsou tisk, televize nebo rádio. Zkoumána je také motivace, která vede blogery k tvorbě blogů, a výsledky, které jim úspěšné vedení blogu přináší. Vzhledem k tomu, že je módní průmysl postaven na komunikaci trendů a následném prodeji produktů, jež lze označit za módní, zabývá se práce rovněž proměnou využívání médií k tomuto účelu. V návaznosti na to je zkoumán vztah mezi blogováním a žurnalistikou, respektive módními magazíny, a povaha reklamy, která je v nich umístěná. Výzkumná část potom ověřuje teorii v praxi českého diskurzu o módě. Součástí jsou rozhovory s předními tuzemskými blogery, u kterých je zkoumána jejich motivace pro kontinuální tvorbu jejich blogu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.